Wij focussen op de zorg

Infomedics op onze

administratie

Bij ons sta jij als patiënt centraal, en we doen er alles aan om jou de beste zorg en aandacht te bieden. Om de administratieve afhandeling van je rekeningen soepel te laten verlopen, werken we samen met Infomedics. Dit betekent dat je de rekening voor de ontvangen zorg rechtstreeks van Infomedics ontvangt.

Vergoeding van je zorgverzekeraar

Als je zorgverzekeraar een deel van de kosten vergoedt, zie je dat duidelijk terug op de rekening. Het resterende bedrag betaal je dan aan Infomedics. Heb je vragen over de hoogte van de vergoeding? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar. Mocht er geen vergoeding op de rekening staan, dan betaal je het volledige bedrag aan Infomedics en kun je daarna bij je zorgverzekeraar navragen of je de rekening nog kunt indienen.

Regel je betaling eenvoudig online

Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kun je je betalingen snel en gemakkelijk beheren. Zo kun je onder andere:

  • De status van je betaling controleren: Ga naar de rekeningchecker op de website en voer de omschrijving (cijferreeks) van je rekening in. Als de rekening nog niet is voldaan, kun je direct betalen via iDEAL.
  • Een betalingsregeling treffen: Komt het niet uit om binnen 30 dagen te betalen? Geen zorgen. Je kunt kosteloos uitstel van betaling aanvragen of, tegen een kleine vergoeding, een betalingsregeling treffen. Op de website vind je meer informatie over het Infomedics Betaalplan.
  • Veelgestelde vragen bekijken: Heb je een vraag? De kans is groot dat het antwoord te vinden is onder de veelgestelde vragen. Zo niet, dan kun je altijd terecht bij de Servicedesk van Infomedics.

Contact opnemen?

Heb je toch nog vragen? Neem dan gerust contact op met de Servicedesk van Infomedics via telefoonnummer 036 – 20 31 900 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Jouw privacy is belanrijk voor ons

Voor een correcte afhandeling van je rekeningen delen we jouw gegevens met Infomedics. Uiteraard voldoet Infomedics aan alle geldende privacywetten en -regels. Voor meer informatie over hoe zij je gegevens beschermen, kun je terecht op de website van Infomedics.

Betalingsvoorwaarden

Infomedics verwerkt en incasseert de rekeningen voor de zorg die jij van ons hebt ontvangen. Zij zorgen ervoor dat alles verloopt volgens de geldende (privacy)wet- en regelgeving. Hieronder vind je de belangrijkste betalingsvoorwaarden:

  • Infomedics kan, indien mogelijk, de rekening rechtstreeks bij jouw zorgverzekeraar indienen. De eventuele vergoeding zie je terug op de rekening.
  • Je dient de rekening te betalen vóór de vervaldatum die op de rekening vermeld staat.
  • Als de betaling niet tijdig plaatsvindt, ontvang je een herinnering met een verzoek om binnen 15 dagen te betalen. Als de betaling daarna nog uitblijft, worden er rente en incassokosten in rekening gebracht.
  • Infomedics brengt betalingen eerst in mindering op incassokosten, daarna op eventuele rente en vervolgens op het oorspronkelijke bedrag.
  • Let op: ook als je een klacht indient of wisselt van zorgaanbieder, blijft de betalingsverplichting voor de geleverde zorg van kracht.


We hopen dat deze uitleg duidelijkheid biedt. Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!